12alon
זוגיות זוגיות
  0 צפיות, 0 עצות ו-0 דירוגי עצות. 371172

חברה שלי התעצבנה כי לא שילמתי עליה במסעדה. מה לעשות?

אסף בן 40 | כתב את השאלה ב-07/08/23 בשעה 10:49

היה לי קטע לא נעים עם החברה שלי. היא באה לבלות אצלי בשישי בערב, רצתה שנצא לראות את השקיעה ושנאכל משהו. יצאנו לראות את השקיעה ואיר כך יצאנו למסעדה, היא לא מאלו שיחטפו משהו על הדרך, אבל אני זורם הכל בכיף.
במסעדה הזמנו מנות יקרות, היא אוהבת להזמין סטייקים יקרים. הגיע חשבון ואני הוצאתי מזומן ושמתי קצת יותר מחצי. היא הוציאה אשראי ושלמה את השאר. אחר כך ראיתי שהיא קצת התרחקה.
בבוקר הנושא עלה שוב ואז היא אמרה שכשאני אצלה היא דואגת לי והיא מצפה שכשהיא באה אליי אני אדאג לה, שזה לא הגיוני שהיא צריכה לשלם אם לא התארגנתי על ארוחת ערב. אמרתי לה שאני לא מבין, היא בקשה שנצא... אני לפעמים מזמין אותה ולפעמים מתחלקים. אגב כשאנו הולכים למסעדה אצלה, אנחנו מתחלקים או שאני מזמין. היא גם באה בטענה שבפעמים שהזמנתי זה לא נאמר במפורש, שפשוט שילמתי והיא לא הבינה אם באמת רציתי להזמין אותה. אמרתי לה שאם אני משלם אז אין צורך שאומר משהו. היא גם באה בטענות נוספות שאני לא קונה את כל הדברים שהיא אוהבת כשהיא באה אליי, לגבי זה אני דואג הרבה יותר שיהיו דברים בבית, או שיהיה נקי ונעים, אבל מסתבר שזה לא מה שהיא מצפה.
אנחנו בזוגיות כבר שנתיים, שנינו גרושים, אני מרוויח יותר ממנה אבל גם משלם מזונות גבוהים, בעוד היא עובדת פחות מחצי משרה.
קצת הציק לי שהיא לא דאגה לעצמה כל היום ולא אכלה, ובאה אליי, רצתה לצאת למסעדה והזמינה את המנה הכי יקרה בתפריט, וצפתה שאני אשלם רק כי היא באה אליי. כמובן שהכל הסתובב אליי ואני זה שיצא לא בסדר. היא גם אמרה שזה לא רק זה, אבל היא לא רוצה להכנס לזה... היא לא מצפה שתמיד אשלם, אבל הפעם כן ציפתה.
עכשיו היא לא מוכנה שאזמין אותה בכלל.
מה לא בסדר?

עדכון מאסף, שואל השאלה 2023-08-13 09:10:10

התגובה שפורסמה על ידי רונית, היא אכן מהחברה שלי. ככה היא רואה את הדברים וככה בחרה להציגם. אני מרגיש שעשתה cherry picking של כל מיני דוגמאות ולא הציגה דברים רבים שקניתי עבורה ועשיתי עבורה. בכל מקרה, זה שלה והיא תחליט מה היא מפרסמת. אני חס וחלילה לא אלכלך עליה ולא אכתוב דברים כדי לנסות להוציא אותה רעה, כדי שאני אראה טוב יותר... גם אם זה אומר שאקבל כאן תגובות לרעתי וכנגדי, אדע להתמודד כי אני יודע מי אני ומה אני שווה

תודה על התגובות, באמת עוזר כדי להסתכל על דרכים שונות להסתכל על הסיטואציה, שהיא לא שחור או לבן.

בשיחה שהייתה לי עם החברה (שלא הלכה לכיוונים טובים כי היא הייתה בסערת רגשות), היא דיברה על זה שלא תמיד היא מרגישה שאני דואג לה מספיק, והדגש ספציפית סביב נושא האוכל. הסברתי לה שחשוב לי שיהיה לה טוב וכיף אצלי ושאני עובד על זה ושעשיתי דברים עם הזמן וטיפלתי בדברים שהפריעו לה, ואני מתכוון להמשיך לעשות מה שצריך כדי שיהיה לה טוב. היא העלתה כל מיני דוגמאות מהעבר שלא היה לי כל כך מה לעשות איתן, כי מה שהיה היה... היא גם נתנה דוגמאות של מוצרים מאוד ספציפיים שהיא אוהבת ואין אצלי, והסברתי לה שאני לא יכול לעמוד בסטנדרטים של רשימת מכולת מאוד ספציפית שיש לה בראש. היא מצפה שאכיר אותה מספיק כדי לדעת בדיוק מה הדברים שהיא אוהבת, ושאדאג שזה יהיה אצלי בכל פעם. הסברתי לה שזה לא הוגן ושאני מעולם לא ציפיתי שתתאים את המוצרים שהיא קונה למה שאני אוהב.
אני כן דואג ועוזר לה בקשיים אחרים שיש לה בחיים, אני חושב שלא נכון להסתכל עליי במשקפיים של גבר שמזניח או שלא נמצא שם בשביל בת הזוג שלו. ספציפית היא נתקעה על העניין הזה של דאגה לאוכל, משהו שמאוד מאפיין אותה בחיים ובשגרת היום יום היא מאוד מתעסקת בזה סביב הילדים שלה, אצלי החיים יותר במוד של דירת רווקים, וכשאני מגיע אליה אני זורם אם מה שיש, גם אם צריך להכין לעצמי פיתה עם חומוס לארוחת ערב.
היא באמת עובדת פחות מחצי משרה ואין לה כרגע מוטיבציה לעבוד יותר, למרות שחסר לה כסף והיא מדברת הרבה על כך שחסר לה כסף, בגלל זה לא ברור לי ההתנהלות שלה בלצאת למסעדות ולאכול אוכל יקר, או לא לעבוד יותר שעות. כשאנחנו אצלה יוצאים לאכול אנחנו מתחלקים או שאני משלם, וזה קורה לא מעט, לא נכנסתי לפרטים אם היה אצלה אוכל באותו רגע או לא היה, פשוט לא עניין אותי...
אני חושב שאם היה לה בן זוג שרוצה לשלם עליה כל הזמן על מסעדות וחופשות, היא כנראה הייתה מסכימה ברוב הפעמים. נכתב באחת התגובות שהיא לא מצפה ממני לשלם כל הזמן כי היא מבינה שזה לא מה שמקובל היום.
לגבי מה קרה בעבר - פעם במספר חודשים היא עושה לי שיחה ובאה בטענות על כל מיני עניינים בזוגיות, ובשורה התחתונה שמה אותי במקום שבעצם אני לא מספיק טוב בשבילה - היא לא אמרה את זה, פשוט ככה אני שיקפתי לה את הדברים, שזה בעצם מה שזה אומר. באחת הפעמים אמרתי לה שאני מבין את הרצון והפתיחות שלה לשתף אותי, אבל בשלב מסויים אמרתי לה שתנסה להיות קצת יותר מתוחכמת באיך היא אומרת את הדברים, תפסיק לחפור סביב אותו נושא ונושא, ולמנן את הדברים קצת יותר, כי זה כבר ממש מתחיל להפריע לי, ושתמצא דרך טובה יותר להעביר אליי את המסרים האלו. אני נמנע מלתת לה ביקורת ומנסה לקבל אותה כמו שהיא, לעודד אותה איפה שהיא יכולה להשתפר באופן כללי בחיים אבל בלי קשר אליי.
אני באמת אוהב אותה והיא אישה איכותית וברמה גבוהה, אני מבין שאין אישה מושלמת ויש בה הרבה מעלות טובות.
אני מנסה להבין לאן לנסות לקחת את הסיטואציה - האם לנסות להתפייס איתה / האם לנסות לדבר איתה ולראות לאן השיחה הולכת / האם לחתוך / האם לחכות ולראות מה היא עושה (פחות מתחבר לזה)
שמור עדכון
 
הזמן
 
דווח
 
נהל

אצלנו, כל אחד יכול להוסיף עצה... גם מבלי להירשם!
אבל אנו ממליצים לך להירשם למערכת המייעצים
ההרשמה קצרה וללא שום תשלום.

אז, בשביל מה להירשם?

כתיבת עצות בקלות ובמהירות
מעקב אחר הדירוגים שהתקבלו לעצות שלך
מעקב אחר העצות שכתבת והתגובות שהתקבלו
ניהול התראות חכמות לתכנים שכתבת ושתרצה לעקוב אחריהם
ללא צורך בכתיבת פרטייך האישיים בהוספת עצות ותגובות

הוספת עצה ללא הרשמה

עצות הגולשים (23) מהטובות מהפחות מהחדשות

  • בטעינה...

עוד ממדור "זוגיות"

חדשות במדור
אקראיות במדור
עוד שאלות

השאלות הנצפות היום במדור

היום
השבוע
החודש

שאלות חדשות ב AskPeople  

טוען...
הצג עוד שאלות חדשות